Tuesday, November 16, 2021

教学评语(优异生)Ulasan PBD (murid cemerlang)

 

小学课堂评估常用评语 

Contoh Ulasan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) 

教学评语(优异生) Ulasan PBD (murid cemerlang)


你是个......的孩子。

成绩优异,做事认真,聪明机智,有创造力,独立思考,态度积极,勤于发问,虚心学习,活泼好动,运动健将,有责任感,待人真诚,谦虚随和,乐于助人,乖巧听话,尊敬老师,品德兼优,严守纪律

 

祝愿你:

百尺竿头,更进一步。

学如逆水行舟,不进则退。

力争上游,再接再厉。

继续进取,成功一定属于你。



 

你很乖巧,守纪律,能按时完成作业,但由于你在学习上不喜欢动脑筋,成绩总是徘徊不前,希望你在学习上积极思考,讲究方法,争取不断进步。

读书不思考,等于吃饭不消化。希望你在学习的过程中勤思考,好发问,好好发挥你的聪明智慧吧!

你学习认真,有上进心,如果学得活一点,多动脑筋思考,相信你会交出更好的成绩。

你偶尔顽皮,但是老师喜欢你的诚实。你有很强的上进心,但缺少持之以恒的精神,希望你在课堂上专心听讲,认真配合老师和同学做好每一件事,向目标奋进。

你是个乖巧文静的好孩子,守纪律,爱劳动,与同学好相处,学习认真,作业不马虎,从不让老师操心。希望你在学习上积极思考,大胆发言,进步一定会更大。

活泼、可爱、与朋友和好相处。班上数理科的佼佼者,文科有待加强。知道吗?学习上来不得半点马虎,希望你严格要求自己,认真完成作业

你是个非常出色的孩子,做事认真,上课时总是积极参与,勇于发言和提问,作业也是一丝不苟。愿你坚持不懈,努力去实现自己美好的梦想。

你聪明伶俐,兴趣广泛,运动、绘画、讲故事、音乐、电脑等等都少不了你的参与。你开学初的表现是多么的让老师高兴,但你没有坚持到底。希望你努力学习,迎头赶上。

勤奋好学,能很好地完成分配的任务,能很好地掌握和理解老师所教的内容,专注力强,出类拔萃。

有责任感, 有创造力,勤于发问,能自行寻找解决方案,能跳出框框思考并具有卓越潜力。

有很高的学习动机和兴趣,继续以积极主动的态度做个全面发展的好学生。

喜欢探索数理科的新知识,认真完成老师所交代的任务,能很好地与朋友沟通和合作

是一个热爱学习、有责任感及勤奋的学生。学习中有不太了解的事情,要勇于发问,同时也要多动脑思考。

祝贺你在学习和个性方面取得最佳成绩,保持动力和个性,取得辉煌的成功。

Seorang yang tekun dan berkeupayaan menyiapkan tugasan yang diberi dengan baik, mampu menguasai dan memahami apa yang diajar oleh guru dengan baik dan berfokus, berpotensi tinggi untuk lebih cemerlang.

Seorang yang bertanggungjawab dalam melaksanakan tugasan yang diberikan.  Seorang yang fokus kreatif, rajin bertanya dan mencari penyelesaian sendiri, berfikir di luar kotak dan berpotensi tinggi untuk lebih cemerlang. 

Mempunyai motivasi dan minat belajar yang tinggi, dan terus menjadi pelajar yang baik dengan perkembangan menyeluruh dengan sikap proaktif.

Suka meneroka pengetahuan baru dalam Sains dan Matematik, menyiapkan tugasan dengan bersungguh-sungguh serta boleh berkomunikasi dengan baik dan mudah bekerjasama dengan rakan-rakannya

Suka belajar, bertanggungjawab dan rajin. Jika terdapat perkara yang anda tidak pasti, beranikan diri untuk bertanya, dan pada masa yang sama berfikir lebih lanjut.

Tahniah anda terbaik dalam pembelajaran & sahsiah,  Kekalkan momentum & sahsiah demi kejayaan yang gemilang.

No comments: